Andaluzja,  Blog,  Hiszpania,  Niezbędnik,  Praktycznie

Plaże w okolicy Kadyksu piaszczyste i z ciepłą wodą

Pogoda za oknem, czyli deszcz i szare niebo, skłoniła mnie do napisania kolejnego tekstu o hiszpańskich plażach. Tym razem wybierzemy się do Kadyksu i w jego okolice. Kadyks leży nad Oceanem Atlantyckim, a konkretnie nad Zatoką Kadyksu, a plaże w okolicy Kadyksu są świetne.

Plaże w okolicy Kadyksu – plaża w centrum Kadyksu

Kiedy byliśmy tu pierwszy raz z pewną obawą wchodziłam do wody, bo wydawało mi się, że musi być znacznie zimniejsza niż ta w Morzu Śródziemnym. Na szczęście myliłam się, woda w Kadyksie jest ciepła. W centrum miasta są plaże, na których czas spędzają jego mieszkańcy. Bardzo zabawnie było obserwować, jak prosto z mieszkań, przychodzili tam, prawie w przysłowiowych kapciach.

Na plaży

Tuż przy plaży jest też główne miejsce spacerowe, które zaludniało się, kiedy robiło się chłodniej. Droga wiodła do oddalonej trochę twierdzy. Kiedyś chciałam tu wejść do wody i to był mój błąd, bo trafiłam na ostrą skałę i własną krwią znaczyłam drogę do apteki. Był to niewąski wyczyn rozwalić sobie nogę w Kadyksie, bo plaże i wejście do morza jest tu piaszczyste i jest to dość drobny piasek, przypominający plaże bałtyckie. Znalazł się jednak jeden skalisty fragment i oczywiście musiałam właśnie tam próbować się wykąpać. W samym Kadyksie nie powinniście się nudzić, jest tu sporo ładnych, odnawianych domów i uliczek. Zjawiskowo wygląda złota kopula tutejszej katedry, ale uczciwie trzeba przyznać, iż wnętrze nieco rozczarowuje.

Kadyks

Co chyba ważne, można tu zjeść naprawdę dobrze. Szczególnie godne polecenia są okolice targu rybnego i tutejsze bary serwujące ryby i owoce morza. Kadyks to najprawdopodobniej najstarsze miasto na Półwyspie Iberyjskim, a może nawet w Europie. Osadę założyli ok. 1100 p.n.e. Fenicjanie.  Istotną rolę miasto odegrało po odkryciu Ameryki, ponieważ stąd wypływały hiszpańskie statki po nowe bogactwa. Port, choć inny niż przed wiekami, ciągle funkcjonuje.

Plaże w okolicy Kadyksu – Playa Victoria

Na przedmieściach piaszczyste plaże ciągną się kilometrami. Chyba najładniejsza jest Playa Victoria.

Piaszczysta Playa Victoria

Można przyjechać tu pociągiem, jeśli zdecydujemy się nocować gdzie indziej. Podczas naszej drugiej wizyty w tym mieście nocowaliśmy w Jerezie de la Frontera. Znaleźliśmy tam dobry hotel, który akurat miał atrakcyjna cenę. Jerez słynie z flamenco, wytwórni trunków powstających na bazie tamtejszych winogron, w tym zjawiskowo smacznej brandy  oraz z koni.

Jerez
Jerez mury obronne

Jest fantastycznym, bardzo klimatycznym miejscem, ale ostrzegam, że latem jest tu potwornie gorąco, nie dociera nadmorska bryza. A wracając do alkoholu to tutejsze wytwórnie można zwiedzać, a wycieczka dostarcza wielu naprawdę przyjemnych wrażeń…

Plaże w okolicy Kadyksu – Peurto Santa Maria

Byliśmy też na plaży, która mieściła się bliżej Jerezu, a mianowicie w miejscowości Puerto Santa Maria.

Puerto Santa Maria

Bardzo miło wspominam bar na plaży, w którym jedliśmy smażone ryby i gdzie pierwszy raz skosztowaliśmy liquoer de hierbas.

Knajpa na plaży

Zobaczyliśmy, że wszyscy po obiedzie piją jakiś dziwny żółty trunek, spytałam kelnera, co to jest, no i usłyszałam, że liquor de hierbas, czyli likier ziołowy, no to poprosiłam o dwa kieliszki. Od tamtego czasu często towarzyszył nam w poznawaniu hiszpańskich smaków. No i tak jakoś wróciłam do tematu hiszpańskiego picia i jedzenia. Musimy znowu coś o tym napisać.

Jeśli lubicie Hiszpanię, zerknijcie tu.

Chcecie na bieżąco śledzić nasze podróże, obserwujcie nas na Facebooku i Instagramie.

Zainspirujcie się do odwiedzenia ciekawych miejsc w Polsce, kupując nasz ebook, szczegóły na jego temat znajdziecie w tym wpisie, a klikając w zdjęcie, przeniesiecie się do naszego sklepu.

Poniższy link jest afiliacyjny, będzie nam miło, jeśli z niego skorzystacie.