Park Narodowy Bardenas Reales
Hiszpania,  Nawarra

Park Narodowy Bardenas Reales filmowy krajobraz, ale…

Tak się właśnie zastanawiam, czy przypadkiem nie byliśmy zmęczeni pod koniec naszej wycieczki po Nawarze. Narzekałam właśnie, że za długo byliśmy w Tudeli, a teraz znowu to ale. Prawdę mówiąc Park jest naprawdę spektakularny, nasze „ale” dotyczy możliwości jego zwiedzania, a z tym było gorzej, jednak po kolei.

Park Narodowy Bardenas Reales. Najbardziej charakterystyczna skała
Najbardziej charakterystyczna skała

Park Narodowy Bardenas Reales – skąd się wziął

Na ten iście księżycowy krajobraz składają się skały gipsowe i z gliny z charakterystycznymi wąwozami i wzgórzami zwieńczone ogromnymi kamieniami. Krajobraz jest półpustynny, a wspaniałe naturalne rzeźby wypracowała natura, a konkretnie słońce i wiatr. I faktycznie te skały wyglądają dość niesamowicie. Latem temperatura w dzień wzrasta tu do ponad 40 stopni.

Księżycowy krajobraz

Czego dotyczyło ale

Problem polegał na ograniczonej (przynajmniej dla nas) możliwości zwiedzania. Zwiedzanie zaczęliśmy tak, gdzie wszyscy, czyli w punkcie informacji turystycznej. Tam dostaliśmy mapę i informację, że są dwie możliwe trasy: krótsza i dłuższa. Krótsza wiodła prosto do najbardziej atrakcyjnego miejsca, czyli skały, która pojawiała się na wszystkich zdjęciach z Parku. Dłuższa liczyła 40 kilometrów i wiodła przez strefę wojskową, nie można więc było wysiąść z samochodu i udać się na wycieczkę. W obu przypadkach trzeba było jechać szutrową drogą. Podczas jazdy spod kół wyskakiwały kamienie, mniejsze lub większe.

Mieliśmy wypożyczony samochód i nie chcieliśmy go uszkodzić, wybraliśmy więc krótszą trasę. Dojechaliśmy dość szybko na miejsce, obeszliśmy skałę dookoła, wybraliśmy się na krótki spacer. I to było na tyle. Byliśmy zawiedzeni, bo w różnych internetowych informacjach czytaliśmy o szlakach prowadzących przez Park. My takich szlaków nie znaleźliśmy, a liczyliśmy na długą wycieczkę w pięknych okolicznościach przyrody. I Kochani to jest powód, dla którego powinniście czytać informacje na naszej stronie, bo zawsze opisujemy miejsca, w których byliśmy. To samo dotyczy książek dostępnych w naszym sklepie.

Park Narodowy Bardenas Reales – informacje praktyczne

• dojedziecie drogą NA-134 kierunek Tudela-Arguedas, potem będą już znaki, prowadzące na miejsce
  • można jeździć rowerem
  • należy pamiętać o nakryciu głowy i wzięciu czegoś do picia
  • są agencje turystyczne oferujące wycieczki po parku
  • zwiedzanie jest bezpłatne

Jeśli lubicie Hiszpanię, zerknijcie tu.

Chcecie na bieżąco śledzić nasze podróże, obserwujcie nas na Facebooku i Instagramie.

Zainspirujcie się do odwiedzenia ciekawych miejsc w Polsce, kupując nasz ebook, szczegóły na jego temat znajdziecie w tym wpisie, a klikając w zdjęcie, przeniesiecie się do naszego sklepu.