Adam Marczyński. Ulica
Blog,  Inspiracje,  Niezbędnik

Wystawy w Polsce luty 2020, może któraś Was zainteresuje

Nie mam dla Was dobrych wieści, bo bardzo niewiele się dzieje. Oczywiście coś tam dla Was znalazłam. Udało nam się też zobaczyć kilka wystaw. Marcin opisał Wam „Gdynię – Tel Awiw” w Muzeum Polin. Kończy się ona jednak już 3 lutego, jeżeli więc ktoś chciałby jeszcze ją zobaczyć, trzeba się bardzo pospieszyć.

W Warszawie chciałabym zobaczyć wystawę twórczości Andrzeja Krauze „Lekcja fruwania”, rozpocznie się ona 22 lutego w „Zachęcie”. A jak już tam będę, to pewnie obejrzę „Wczesną sztukę wideo”. Być może podjadę do Wilanowa do Muzeum Plakatu na wystawę „Tożsamość”

Wystawy w Polsce luty 2020 – Kraków

Jeżeli jesteście lub będzie w Krakowie wybierzcie się do Kamienicy Szołayskich i obejrzyjcie wystawę „Idzie młodość. I Grupa Krakowska”. My widzieliśmy i wystawa nam się spodobała. Z przyjemnością oglądaliśmy pejzaże i portrety, z zaciekawieniem dzieła o tematyce społecznej.

Leopold Lewicki Krajobraz z domami
Adam Marczyński. Ulica

Co do drugiej oglądanej w Krakowie wystawy mieliśmy mieszane uczucia. W Międzynarodowym Centrum Kultury w Rynku widzieliśmy „Fotoblok. Europa Środkowa w książkach fotograficznych”. Temat nam się spodobał, ale sama koncepcja nie przemówiła. Spodziewaliśmy się, że więcej miejsca zajmą zdjęcia obrazujące życie w różnych miejscach. Nie rozumieliśmy, dlaczego w sali o pierwszej wojnie, znalazły się zdjęcia z drugiej. Można było z pewnością zaprezentować więcej eksponatów.

Książki na wystawie

Jeżeli znów będziemy w Krakowie, to na pewno odwiedzimy Wawel, aby zobaczyć „Skarby z epoki Piastów. Wystawa w 700 rocznicę koronacji Władysława Łokietka”. Udamy się też do Muzeum Narodowego, aby obejrzeć obrazy Wyspiańskiego.

Wystawy w Polsce luty 2020 – Gdynia

W tym miesiącu wcale się nie obijaliśmy, bo udało nam się jeszcze pojechać do Gdyni, gdzie w Muzeum Gdyni podziwialiśmy fotografie na wystawie „Dawno temu nad Bałtykiem”. To fotografie autorstwa Romana Morawskiego dokumentujące fascynujące lata dwudzieste w tym mieście. Co ciekawe zachowały się tylko 2 zdjęcia z wizerunkiem samego autora.

Dodam tylko, że ekspozycja stała także jest bardzo ciekawa i jeśli będziecie w Gdyni, gorąco to muzeum polecam, a jeżeli uda się Wam trafić na oprowadzanie po ekspozycji organizowane przez muzeum, dowiecie się o Gdyni naprawdę dużo.

Wystawy w Polsce luty 2020 – inne miejsca

Na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie możecie obejrzeć, jak jadało się w dawnych czasach. Wystawa pewnie jest ciekawa nie tylko dla miłośników jedzenia.

Do Katowic w tym miesiącu nie dojechaliśmy, może w przyszłym uda się obejrzeć „Sztuka zwana naiwną i co dalej”, pisałam już o niej w poprzednim tekście o wystawach. A jeżeli pojawimy się na Śląsku, koniecznie obejrzymy, jak wyglądał na początku XX wieku, zdjęcia są w „Fotoplastykonie”.

Jeśli już o „Fotoplastykonie” mowa, to w Poznaniu możecie obejrzeć kolekcję zdjęć z Tatr, o czym zresztą już pisałam, ale nic nowego w Poznaniu nie znalazłam.

W Łodzi w Miejskiej Galerii Sztuki prezentowane są dzieła Sotera Jaxy Małachowskiego. Jeśli chcecie je obejrzeć, pośpieszcie się, bo ekspozycja kończy się 9 lutego.

Czeka na nas Wrocław z wystawą „Willmann. Opus Magnum”. Jeszcze na dodatek dowiedzieliśmy się, że przy jej zwiedzaniu pomocą może służyć nam sztuczna inteligencja. Jak to działa przekonamy się i na pewno o tym napiszemy.

Pod tekstem przygotowałam dla Was kalendarz wystaw w lutym, plik jest do pobrania oraz inspirujący planner również można pobrać. Oba prezenty chronione są prawami autorskimi.

lubicie zwiedzać niezwykłe miejsca w Polsce, kupcie nasz ebook, informacje na jego temat znajdziecie w tym wpisie, a gdy klikniecie w poniższy obrazek, przeniesiecie się do naszego sklepu.