Blog,  Niezbędnik,  Warto

Gdzie pojechać w lipcu 2017 roku

Przeglądając do tego tekstu zdjęcia z wyjazdów, bo zawsze sprawdzam, gdzie sami byliśmy w danym miesiącu, doszłam do wniosku, że dziwni jesteśmy, bo choć to typowo urlopowy miesiąc, my wyjeżdżamy wyjątkowo rzadko. Rzadko, jak na nas, oczywiście. Ale znalazłam miejsca godne polecenia, nie martwcie się i wcale nie powtarzają się z tymi z zeszłego roku.

Gdzie pojechać w lipcu 2017 roku – słowackie jaskinie

A konkretnie mam na myśli dwie, które widzieliśmy: Dobszyńską Jaskinię Lodową i Jaskinię Domica. W razie upalnej pogody będziecie mogli schłodzić się pod ziemią. Pamiętajcie tylko o zabraniu ciepłych ubrań. Nie mogłam się zdecydować na polecenie jednej z jaskiń, bo obie nam się bardzo podobały, a są kompletnie inne. Obie też znajdują się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO. Jaskinia lodowa jest prawdziwym unikatem. Po Jaskini Domica pływa się łódką i można podziwiać wspaniałe skalne twory.

gdzie pojechać w lipcu 2017
Dobszyńska Jaskinia Lodowa
Też jaskinia lodowa, jak widać
Jaskinia Domica
gdzie pojechać w lipcu 2017
No i te wspaniałości

Dobszyńska Jaskinia Lodowa

Jaskinia Domica

Gdzie pojechać w lipcu 2017 roku – Muskau i Branitz

Muskau, a Park Mużakowski znajduje się po obu stronach granicy polsko-niemieckiej, Branitz jest trochę dalej, my je zwiedziliśmy w drodze powrotnej. Park warto odwiedzić latem, bo wtedy wygląda najpiękniej. Wszystkie kwiaty kwitną, drzewa się zielenią, no jest po prostu bajkowo. Oba miejsca wiążą się z malowniczą postacią, znanym niegdyś uwodzicielem Pucklerem. Historia jego życia jest ciekawa i zabawna, ale najpiękniejsza jest tu przyroda. Jeżeli lubicie wspaniałe parki, to jest to miejsce dla was wymarzone.

Park Mużakowski
I trochę kwiatków, bo ładne
Branitz i grób Puklera

Szczegóły poznacie w tekście:

Zwiedzanie Muskau i Branitz

Gdzie pojechać w lipcu 2017 – Zalipie

Zalipie jest zupełnie unikatowe, jedyne w swoim rodzaju, a kwiaty na domach wyglądają wspaniale, kiedy zieleń jest dookoła. W Zalipiu warto odwiedzić słynną Zagrodę Felicji Curyłowej, ale też interesujący jest sam spacer po wsi i odnajdowanie kolejnych udekorowanych domów. Znajdziecie też malowaną psią budę.

Zalipie
Psia buda

Zwiedzanie Zalipia

Gdzie pojechać w lipcu 2017 – Ełk

Wiem, że wielu jest zwolenników letnich wyjazdów nad morze. Ja do nich nie należę, może dlatego, że przez wiele lat mieszkałam w Kołobrzegu. Ale jeziora, to co innego. Dlatego proponuję zwiedzanie Ełku, jak gdzieś będziecie w pobliżu. Raczej warto zaszyć się w jakimś przytulnym miejscu, niż siedzieć w mieście. Ale w końcu, ile można pływać kajakiem, więc jak Wam się to znudzi, jedźcie do Ełku.

Gdzie pojechać w lipcu 2017
Jezioro w Ełku ma ładny, turkusowy kolor

Zwiedzanie Ełku

Gdzie pojechać w lipcu 2017 – Stawisko

A teraz propozycja dla tych, którzy będą w Warszawie lub w jej pobliżu. Dla mnie miejsce to jest dość wyjątkowe, bo gdzieś w latach 90-tych nagrywaliśmy tu program telewizyjny, do którego napisałam scenariusz, były to rozmowy z premierami III RP. Nagrywaliśmy w salonie-bibliotece na dole. Był to program typu slow, czyli długa rozmowa na ważne tematy, dlatego istotne było, aby tych zajętych ludzi wywieźć z Warszawy. Stawisko się do tego idealnie nadawało.

Po latach wróciłam do dworku i z dużą przyjemnością obejrzałam wszystkie pomieszczenia. Wtedy właśnie zdałam sobie sprawę, że podczas realizacji programu nie widziałam pomieszczeń na górze. To się nazywa skupienie na pracy. Ponieważ dworek mieści się na skraju Podkowy Leśnej, przy okazji możecie przejść się na spacer po okolicy.

Stawisko

Stawisko, czyli dom Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów

I to już wszystkie propozycje. A Wy macie jakieś ulubione wakacyjne miejsca? Napiszcie o nich w komentarzu.

Pragniecie zobaczyć ciekawe miejsca w Polsce, które poprawią Wam nastrój, kupcie nasz ebook, więcej informacji na jego temat znajdziecie w tym wpisie, a po kliknięcie w zdjęcie poniżej, przeniesiecie się do naszego sklepu.