Blog,  Niezbędnik,  Warto

Gdzie pojechać w październiku 2017, nasze propozycje

Październik to naprawdę świetny miesiąc na podróżowanie, bo w miejscach do których pojedziemy jest zdecydowanie mniej ludzi niż w wakacje, pogoda bywa czasem całkiem dobra. Są oczywiście też pewne mankamenty, może padać deszcz, ale tu wystarczy śledzić prognozy pogody, no i  niektóre obiekty mogą być zamknięte. My szczególnie lubimy być jesienią nad morzem. Wtedy zresztą jest to najzdrowsze, bo jest najwięcej jodu w powietrzu. Jakie są nasze propozycje w tym roku, zaraz się przekonacie, wcześniej jednak tu możecie zerknąć, co polecaliśmy rok temu.

Gdzie pojechać w październiku 2017 – Avila

Avila znajduje się niedaleko Madrytu i możecie całkiem szybko się tu dostać, samochodem zajmie Wam to godzinę, podobnie będzie jeśli wybierzecie pociąg.Warto przejść się po wspaniale zachowanych murach, pospacerować po wąskich uliczkach w obrębie Starego Miasta, odwiedzić klasztory, to już poza murami, i zapoznać się z życiem św. Teresy. Kościół św. Wincentego to także miejsce obowiązkowe. szczególnie piękne są romańskie grobowce. W październiku byliśmy drugi raz w Avili, pierwszy raz byliśmy w sierpniu i szczerze mówiąc z tej pierwszej wizyty niewiele pamiętam, bo upał był naprawdę dotkliwy.

Spacer po murach
Mury
Kościół św. Wincentego

Zwiedzanie Avili, wszystko co najlepsze

Święta Teresa w Avili jest wszędzie obecna

Gdzie pojechać w październiku 2017? – Chiclana de la Frontiera

Tak się złożyło, że w październiku jeździliśmy głównie do Hiszpanii, stąd druga moja propozycja. Tym razem będziecie się cieszyć słońcem. W każdym razie my pod koniec października się cieszyliśmy. Miejscowość znajduje się niedaleko Kadyksu i jest idealna dla surferów. Spacery po plaży wspominamy do teraz, a restauracja z rybami „Los Pescadores” śni się nam po nocach. Jednak następnym razem na pewno znaleźlibyśmy inne miejsce noclegowe i to nie dlatego, żeby hotel Barcelo był zły. Nie był po prostu w naszym stylu.

W październikowym słońcu
W ulubionej knajpie rybnej
Zachód słońca musi być

Novo Sanci Petri

Gdzie pojechać w październiku 2017 – Malbork

W październiku zeszłego roku odwiedziliśmy Malbork. Byliśmy bardzo zadowoleni, bo choć ludzi było sporo, nie było jednak tłumów. Trafiliśmy na świetnego przewodnika i bardzo dużo się dowiedzieliśmy o zamku i o Krzyżakach. Nie było jeszcze bardzo zimno, więc spokojnie mogliśmy podziwiać zamek z zewnątrz. Po zwiedzaniu przeszliśmy jeszcze przez most na drugą stronę rzeki, bo stamtąd można zrobić najlepsze zdjęcia.

Gdzie wyjechać w październiku 2017
Zamek zza rzeki
Marcin jako Wielki Mistrz
W kościele

Zwiedzanie zamku w Malborku to świetny pomysł

Gdzie pojechać w październiku 2017? – Kamień Pomorski

W Kamieniu Pomorskim najważniejsze są organy. Ja miałam szczęście i mogłam posłuchać koncertu. Naprawdę warto. Obejrzałam też katedrę w środku. Byłam w muzeum kamieni, ale przede wszystkim udałam się polną drogą w miejsce, w którym znajduje się słynny kamień, który dał nazwę miejscowości. Historie z tym związane są dwie: jedna królewska, druga diabelska. Zapomniałabym jeszcze o ładnym ratuszu i porcie jachtowym w środku miasta.

Słynny kamień
Organy
Katedra

Co zobaczyć w Kamieniu Pomorskim?

Gdzie pojechać w październiku 2017 – Okolice Białegostoku

Proponuję Wam powtórzyć naszą wycieczkę, bo była naprawdę interesująca, a kolorowe liście każdemu miejscu dodawały uroku. Byliśmy w Tykocinie, Białymstoku, Kruszynianach i Supraślu. Wszystkie miejsca fascynujące. Synagoga w Tykocinie jest fantastyczna, a do tego oryginalny kościół i pomnik w Rynku. W Białymstoku zwiedziliśmy pałac Branickich i przede wszystkim otaczający go ogród. Przeszliśmy wielokulturowy szlak turystyczny w Kruszynianach, obejrzeliśmy meczet i jedliśmy wspaniałe tatarskie jedzenie. W Supraślu zaś zwiedziliśmy muzeum ikon i warowną cerkiew. Sami widzicie, że ta wycieczka wprost zachęca, aby ją powtórzyć.

Synagoga w Tykocinie
Pałac Branickich w Białymstoku
Na jesiennym szlaku wielu kultur

Okolice Białegostoku, co zwiedzić, aby być zadowolonym?

A koniec – nie dajcie się jesieni i podróżujcie. W końcu nie ma złej pogody, są tylko złe ubrania. Miłych wyjazdów.

szukacie ciekawych miejsc w Polsce, kupcie nasz ebook, szczegóły na jego temat znajdziecie w tym wpisie, a klikając w poniższy obrazek, przeniesiecie się do naszego sklepu.