Kastylia i Leon nasza wycieczka, warto ją powtórzyć

W zeszłym roku koniec kwietnia i początek maja spędziliśmy w hiszpańskiej Kastylii i Leon, czyli w samym sercu Hiszpanii. Odwiedziliśmy wiele pięknych miejsc, wycieczkę starannie przygotowaliśmy i byliśmy z niej bardzo zadowoleni, dlatego dziś postanowiłam ją Wam opisać. Mam nadzieję, iż komuś ten opis się przyda.

Katylia i Leon - nasza wycieczka

Segowia

Dolecieliśmy samolotem do Madrytu i od razu wypożyczyliśmy samochód, a potem ruszyliśmy do Segowii.

Kastylia i Leon nasza wycieczka: Segowia

W Segowii spędziliśmy trzy noce. Dotarliśmy tu wieczorem, więc w pierwszy dzień tylko spacerowaliśmy po pustych o tej porze ulicach i znaleźliśmy bar, który pamiętaliśmy z poprzedniej wizyty w tym mieście. Bar Jeymadalej funkcjonował i miał się dobrze, panowała w nim równie miła atmosfera. Segowia leży dość wysoko nad poziomem morza, stąd wieczorem robi się w niej chłodno, ale to wiedzieliśmy.

Zwiedziliśmy Alkazar wspaniały, ale niestety remontowany i rusztowania na frontowej ścianie zepsuły nam zdjęcia. Na pocieszenie był przewodnik w języku polskim. Budowla, mimo że w znacznej mierze odbudowana i tak zrobiła na nas wrażenie. Na uwagę zasługuje fakt, że Alkazar nigdy nie został zdobyty.

Z każdego punktu w mieście widoczna jest wspaniała katedra, jest to najpóźniej wybudowana katedra gotycka w Hiszpanii, zwana też damą wśród katedr. Marcin wybrał się na wycieczkę na wieżę i podziwiał widok z góry.

W samym sercu miasta biegnie potężny akwedukt pochodzący z czasów rzymskich. Ma długość 728 metrów ( ta część, którą dziś możemy oglądać) i został zbudowany bez użycia zaprawy murarskiej czy też klamer.

W Segowii jest wiele romańskich i gotyckich kościołów, problem polega na tym, że przeważnie są zamknięte. Miasto jest pełne uroku i wieczorem robi się puste, bo turyści przyjeżdżają tu przeważnie na jeden dzień. Dokładny opis Segowii i informacje praktyczne znajdziecie w tym tekście. Nocowaliśmy w Hotelu Don Felipe znajdującym się przy wąskiej uliczce biegnącej w kierunku katedry. Polecamy.

Katylia i Leon - nasza wycieczka

Zasłonięty Alkazar

Katedra

Akwedukt

Kastylia i Leon nasza wycieczka: zamek w Coca

Zamek ten i opactwo w miejscowości Santa Maria de la Nieve zwiedziliśmy podczas wycieczki z Segowii. Być może odwiedzilibyśmy więcej miejsc, gdyby nie fakt, że zapomniałam dokumentów i trochę się obawiałam kontroli policyjnej.

Ale do miejscowości Coca pojechaliśmy, bo zamek na zdjęciach wyglądał zupełnie niesamowicie i stwierdziliśmy, że musimy go zobaczyć na własne oczy. W zamku zachowały się wspaniałe freski, a z góry rozpościerał się widok na okolicę. Więcej informacji  i zdjęć znajdziecie w tekście poświęconym zamkowi.

Zamek w Coca

Kastylia i Leon – nasza wycieczka: La Granja

Park i pałac królewski warte były, aby zboczyć z drogi do Salamanki i zatrzymać się w La Granja.  Wewnątrz pałacu naszą uwagę zwróciły naprawdę wspaniałe arrasy, gabinet chiński, zdobione ściany. Natomiast w ogrodzie znajdują się słynne fontanny, nawet nieczynne były imponujące. Tu przeczytacie o naszym pobycie w La Granja.

Kastylia i Leon nasza wycieczka

Pałac w La Granja widziany z ogrodów

Kastylia i Leon nasza wycieczka: Salamanka

Salamanka jest żywym miastem uniwersyteckim. Podczas naszego pobytu kręcono w niej film. Nas zachwyciła katedra stara i nowa, a także wspaniały Plaza Mayor. Charakterystyczną budowlą jest dom z muszlami. Lubiliśmy też chodzić po moście rzymskim, a często mieliśmy okazję, bo nasz hotel znajdował się na drugim brzegu rzeki. Z mostu wspaniale widać stare miasto z katedrą. W Salamance Marcin się rozchorował, co pokrzyżowało nam trochę plany zwiedzania. Nocowaliśmy w hotelu Vincci Ciudad de Salamanca. Hotel znajduje się w odległości kilkunastominutowego spaceru od centrum. Nie polecamy.

Most i katedra

Plaza Mayor

Kastylia i Leon nasza wycieczka: Astorga

Astorga nas urzekła. Miasto jest niewielkie i bardzo sympatyczne, znajduje się na pielgrzymkowej trasie do Santiago de Compostela, pełno więc w nim pielgrzymów. Przy katedrze jest wspaniałe muzeum katedralne i takiej ilości średniowiecznych rzeźb na metr kwadratowy jeszcze nigdzie nie widzieliśmy. Imponujący jest też pałac biskupi projektowany przez samego Gaudiego. Poza tym jest sympatyczny rynek i niespieszna atmosfera. Mimo, tym razem mojej choroby, dobrze się tu czuliśmy i tak ją opisaliśmy. Nocowaliśmy w Hotelu Spa Ciudad Astorga. To urocze miejsce w samym centrum Astorgi.

Katedra

Pałac projektowany przez Gaudiego

Kastylia i Leon nasza wycieczka: Las Medulas

Las Medulas to naprawdę piękne miejsce, jest na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Są to pozostałości dawnych kopalni złota. Zachwyca złoty kolor gór,  kontrastujące z niebieskim niebem i bujną zielenią. Można odbyć tu krótki, średni i długi spacer. My przeszliśmy średnią trasę i zobaczyliśmy wszystko, co najważniejsze i dodatkowo podziwialiśmy wiosenną roślinność. Najfajniejszy był pognieciony kwiat, tak go sobie nazwałam. Przeczytajcie o tym miejscu i koniecznie się tam wybierzcie.

Wspaniałe złote góry

Ten pognieciony kwiat, może ktoś wie, jak się nazywa?

Kastylia i Leon nasza wycieczka: Leon

W Leon jest wielka, wspaniała katedra, naprawdę piękna. Jest tak wielka, że trudno obejść ją dookoła. W środku zachwycają witraże. Wspaniała jest też Bazylika Świętego Izydora, miejsce pochówku władców Kastylii i Leon.

Obejrzeliśmy Casa Botines, budynek zaprojektowany przez Gaudiego. Zwiedziliśmy w środku Palacio de los Guzmanes.  Mieści się tu parlament Leon.

Miasto jest pełne życia, zamiera tylko w porze sjesty. Więcej informacji znajdziecie w tekście poświęconym Leon. Nocowaliśmy w Tryp Hotel Leon. Hotel dzieli od centrum kilkunastominutowy spacer. Jest ot miejsce godne polecenia.

Potężna katedra

Tu spoczywają władcy Kastylii i Leon

W Leon zakończyła się nasza podróż po Kastylii i Leon. Rano wracaliśmy do Madrytu, gdzie oddaliśmy samochód i zostaliśmy na noc, aby jeszcze odwiedzić ulubione bary. Ale to już jest całkiem inna opowieść.