Gdzie pojechać we wrześniu?

Dla nas wrzesień jest wspaniałym miesiącem na wyjazdy w te miejsca, w których podczas wakacji jest mnóstwo ludzi. Dlatego jeździmy wtedy nad morze, chodzimy po górach, a nawet udajemy się jeszcze nad jezioro. Pogoda bywa ciągle ładna, nie ma tłoku i do połowy miesiąca z pewnością jeszcze normalnie funkcjonują wszystkie atrakcje.

Gdzie pojechać we wrześniu – Świnoujście

Dwa razy o tej porze roku byliśmy w Świnoujściu. Nie był to czas na plażowanie, ale spacery można było robić fantastyczne. Chodziliśmy plażą na niemiecką stronę, jeździliśmy na rowerze, zwiedziliśmy Woliński Park Narodowy, Wolin, a także dużą część niemieckiego wybrzeża. Dlatego nie będzie dziś podziału na zagraniczne i polskie wycieczki.

gdzie pojechać we wrześniu

Ahlbeck

Na plaży

Świnoujście

Weekend w okolicy Świnoujścia

Wycieczki ze Świnoujścia – 10 hitów

Kamienie w Kamieniu Pomorskim

Wolin miasto pełne historii

Świnoujście miasto na wyspach

Gdzie pojechać we wrześniu – Rugia

Właśnie ze Świnoujścia wybraliśmy się na Rugię i bardzo taką wyprawę polecamy. Park Narodowy ze wspaniałymi białymi skałami i kolorowe liście drzew – wszystko wyglądało naprawdę znakomicie. To jedno z piękniejszych miejsc, jakie widzieliśmy.

Rugia park narodowy

Skała oświetlona słońcem

A tu morze aż po horyzont

Rugia

Gdzie pojechać we wrześniu – Stralsund

A skoro już niemiecki kierunek, to na pewno warto zobaczyć Stralsund ze wspaniałymi kościołami, ładnym rynkiem i oceanarium. To naprawdę miłe miejsce, które podczas naszego pobytu piękniało, więc pewnie dziś prezentuje się jeszcze lepiej.

Domy nad wodą

Na rynku

Zabawne pingwiny

Stralsund

Gdzie pojechać we wrześniu – Babia Góra

We wrześniu weszliśmy na szczyt Babiej Góry. Pogoda bywa tu kapryśna i czasami wejście na szczyt jest niebezpieczne, ale we wrześniu zdarzają się wspaniałe, słoneczni dni, a prawdopodobieństwo burz nie jest tak wielkie, jak w miesiącach letnich. Ważne jest też to, że na szlaku nie będzie już tłoku. Nie spodziewajcie się, że będzie sami. Co to to nie. Ale tłoku już nie powinno być.

Po drodze

Jeszcze idziemy

Na szczycie

Z Przełęczy Krowiarki na Babią Górę

Gdzie pojechać we wrześniu – Lanckorona i Sucha Beskidzka

Lanckorona ma niepowtarzalny klimat, przypominający trochę Kazimierz. Jest to wieś, ale specyficzna, ze wspaniałym rynkiem, malowniczymi chatami i górującymi na wszystkim ruinami zamku.

Z kolei w Suchej Beskidzkiej zachwyca zamek nazywany Małym Wawelem. I wcale nazwa ta nie jest przesadzona, bo budowla jest wyjątkowej urody. No i oczywiście w Rynku musicie do zajrzeć do knajpy „Rzym”, bo ponoć sam Twardowski w niej bywał.

Lanckorona

Zamek w Suchej

Karczma Rzym

Lanckorona wieś z klimatem

Sucha Beskidzka – zamek i karczma

A Wy,  możecie polecić jakieś miejsca, w które warto wybrać się właśnie we wrześniu. Napiszcie w komentarzach, może się komuś przyda.