Florencja nocą
Blog,  Inne miejsca,  Włochy

Pierwsze wrażenia z Florencji

Jesteśmy we Florencji.  Lecieliśmy z przesiadką w Zurychu. Ledwo nam się udało uciec przed śnieżycą w Warszawie. Od rana słyszeliśmy, że intensywne opady śniegu przesuwają się z południa w kierunku Warszawy. Z niewielkim opóźnieniem jednak bezpiecznie wylecieliśmy.

Na szczęście w Zurychu samolot do Florencji też miał opóźnienie, więc mogliśmy nawet spokojnie zjeść kanapkę i popatrzyć przez okno.

W samolocie okazało się, że zapomnieliśmy wziąć przewodnika po Florencji.

We Florencji byliśmy wieczorem. Z lotniska do miasta można pojechać autobusem za 6 euro albo taksówką za 20 plus 1 euro za każdą sztukę bagażu. Dojechaliśmy do hotelu. Tym razem Marcin przeszedł samego siebie. Mieszkamy przy samej katedrze, nawet widać ją z okien naszego pokoju. Hotel, a właściwie pensjonat mieści się na czwartym piętrze w kamienicy. Właściciel czekał na nas. Po zameldowaniu poszliśmy na kolację do polecanej przez właściciela trattorii.

Zjedliśmy makaron i ravioli, popiliśmy winem.

Za wszystko zapłaciliśmy 46 euro. Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, iż za prawie połowę rachunku było odpowiedzialne wino. Było to naprawdę dobre Vermentino.

Ruszyliśmy na spacer po Florencji spowitej  nocną i trochę chłodną już  szatą. Okazało się, że wysiadł nam aparat fotograficzny, ten lepszy. Jeszcze wczoraj wszystko było w porządku. Cóż jakoś sobie będziemy musieli poradzić. Takie życie.

Doszliśmy do placu z katedrą i nas zatkało. Widok jest rewelacyjny, a budowle wspaniałe. Warto przecież przypomnieć, iż obok katedry stoi malownicze baptysterium (tu właśnie zaczął się renesans, ale o tym jeszcze napiszę) i wieża Giotta. Komponują się niesamowicie i z każdej strony wyglądają inaczej.

Nawet widać, że wieża jest krzywa.

Z niecierpliwością czekamy na jutro, aby to wszystko zobaczyć jeszcze raz w dziennym świetle, no i oczywiście zajrzeć do środka.