Na szczycie Gemmi, Leukerbad
Blog,  Europa,  Szwajcaria

Gemmi Leukerbad, zawsze warto wybrać się na spacer

Jesteśmy w Leukerbad. Od samego rana powitała nas piękna pogoda. Postanowiliśmy znów wybrać się na Gemmi i iść do schroniska Berghotel Schwarenbach. Najpierw jednak zrobiliśmy zdjęcia panoramie Alp berneńskich, świetnie dziś widocznej.

Gemmi

W schronisku na Gemmi jest panorama z zaznaczonymi szczytami. Można więc wejść na platformę widokową i rozpoznawać kolejne góry.

Nasza wycieczka wiodła początkowo trasą nad jeziorem. Potem jednak zeszliśmy do schroniska.

Różnica poziomów wynosiła 350 metrów. Cały czas podczas zejścia zastanawiałam się, jak uda mi się wrócić.

W schronisku odpoczęliśmy pół godziny, jedząc w pełni zasłużony posiłek. Przy okazji przeczytaliśmy, że schronisko znajduje się na poziomie 2061 m n.p.m. i istnieje od 1742 roku. Gościło Pabla Picassa,Marka Twaina i Aleksandra Dumas.

Wyruszyłam pierwsza. Moje obawy okazały się zbyteczne. W dobrej formie i w czasie niższym od zakładanego letniego dotarłam z powrotem do trasy wokół jeziora. Nawet nie byłam specjalnie zmęczona.

Na Gemmi macie jeszcze kilka innych rozrywek. Można tu jedźdić na nartach biegowych. Trasa wiedzie wokół jeziora. Szczególnie na zjazdach trzeba uważać, ale nie są one jakoś specjalnie strome. Można też zjeżdżać na sankach, ale to zajęcie dla osób o mocnych nerwach, bo sanki mkną w dół z szybkością błyskawicy. Kolejną opcją jest spacer na rakietach śnieżnych. Jeszcze nie próbowałam.

Do schroniska na Gemmi wjechaliśmy kolejką. Skoro już była, szkoda było zasuwać na piechotę. Poza tym śpieszyliśmy się, aby zdążyć przed odjazdem ostatniej kolejki do Leukerbad.

Jeśli lubicie Szwajcarię, więcej tekstów znajdziecie tu.

Jeśli chcecie wiedzieć, co u nas słychać, obserwujcie nas na Facebooku i Instagramie.

Jeśli lubicie zwiedzać niezwykłe miejsca w Polsce, kupcie naszą książkę, szczegóły na jej temat znajdziecie w tym wpisie, a jeśli klikniecie w poniższe zdjęcie, znajdziecie się w naszym sklepie.

Poniższy link jest afiliacyjny, będzie nam miło, jak z niego skorzystacie.